11.2.09

How Can It Feel ?

Mantık ve Hissiyat. Genelde zıt çalışırlar. Ve genelde de seçilen taraf hissiyat olur. Eğer mantık seçilirse , o seçen kişi übermensch tadındadır.

Mantık , realizm'in kalesidir. Hata yapmazsınız. Üzülmezsiniz. Çünkü bütün kartları önünüze koyar ve bakarsınız sadece... Böyle olursa şöyle olur dersiniz ; ve o anda ki seçime veyahut seçim şansı kiminse onun seçimine bırakırsınız herşeyi. Sonuç sizi şaşırtmaz ; çünkü olay-sonuç havuzunda bütün her şey gözleriniz önündedir.
Mantık ile hareket eden daima kazanır.

Hissiyat , optimizmin kalesidir ; aynı zamanda pesimizminde kulesidir. Çünkü sadece istediğinizi , arzuladığınızı hayal edersiniz. Onun peşinden koşarsınız. Sonuçlarını ; o istediğinizin sonuçlarını , elde etmiş görürsünüz kendinizi. Sadece zamanı beklersiniz ; şu gün gelsin de şu olay olsun dersiniz. Ama işler her zaman istediğiniz gibi gitmez. Ve o zaman göt üstü çakılır insan. Bütün dünya başına yıkılır. Ben oysa ki onu istemiştim diyerek duvarları üstünüze çekersiniz. ama unutulan şey ise diğer seçenektir. Hissiyatın peşinden giden de kazanır. Ama mantık çerçevesinde...


Hisleri kontrol etmek çok zordur. Mantığı devreye sokabilmek te keza öyle.

Ne zaman hislerim budur ama mantığım şudur dersek kazanırız.

Ne zaman ben bunu çok istiyorum , ama bak bu da var dersek mutlu oluruz.

Ne zaman bir şeyi bitirmek mantığa uygunsa o zaman rahat ederiz.

Ne zaman bir şeye başlamak istersek , ve onu mantığa ve hislere uydurursak , işte o zaman mükkemmel insan oluruz...

2 yorum:

  1. aklıma bir şey geldi yazını okuyunca. 'kadınların efendi adam yerine piç adam tercihi' diye popüler bir sözlük başlığı vardır, bunu sen de benim kadar iyi bilirsin. aslında her kadın, efendi adamı mantığına güzelce uydurur, onunla olursa ileride rahat edeceğini, güvende olacağını bilir. bunun yerine piç adamla (bunu yazarken gözümün önüne sawyer silüeti gelmesini neye bağlamalıyım bilmiyorum :) olmayı tercih eder, böylesi onu mutlu ettiği için yapar bunu ve kimilerince yanlış olan bu tercih, kızımızı daha az mükemmel yapmaz.

    bunların yanında, yazını beğendiğimi söylemem lazım :) yine de insan ilişkilerini mantık çerçevesine oturtmak mümkün değil kanımca. daha yazacaktım ama sıkıldım. :)

    YanıtlaSil
  2. Bene mümkün ben genelde mantık ile hareket ediyorum , bunu başarmak için ise tek yol House izlemek =)

    YanıtlaSil